top of page

Sezóna 2022 je minulostí



A byla to sezóna plná novinek. Již začátkem roku bylo jasné, že kromě zkušené posádky ve složení Marek Vlček - Tomáš Plachý budou naše barvy reprezentovat i dva začínající jezdci Jakub Vlček a Josef Navrátíl. Vedle nich se objevili ostřílení spolujezdci, u Jakuba Martin Zigler, u Josefa Michal Cibulka a posléze Zdeněk Omelka.


Prioritou pro Marka Vlčka s Tomášem Plachým byly starty v Autoklub mistrovství ČR v rally. V tomto šampionátu naskočili do nově vypsané kategorii 55+, kde měli ambice bojovat o nejpřednější příčky. Zároveň neopomněli ani účast v Pirelli Rallysprint Sérii, v Poháru 2+, který je vypsán pro automobily s pohonem všech čtyř kol. V tomto seriálu absolvovali všechny závody.


A aby toho nebylo málo, Marek s Tomášem, počínaje Rallysprintem Kopná přesedlali na novou techniku – vůz Škoda Fabia Rally2 evo.


V průběhu celé sezóny bylo patrné Markovo postupné zvykání si na nový vůz. První slibný výsledek přišel na Rally Hustopeče, ale trable na Bohemii zase trochu podkopaly sebedůvěru. Na konci roku však výkonnost gradovala, po druhém místě na zlínské Barum Czech Rally v hodnocení 55+ přišlo vítězství na říjnové Rally Pačejov. To posádce zajistilo konečnou druhou příčku v kategorii 55+.

Ještě lépe se posádce vedlo v rallysprintech, kde Marek s Tomášem zajížděly v druhé polovině roku časy v první desítce startovního pole. Jejich nejlepším umístěním v absolutní klasifikaci byla 6. příčka na Rally Vsetín. Tato soutěž se zároveň odjela s podporou Rentor motorsportu.


Celkově se Marek Vlček s Tomášem Plachým (na Valašské rally po boku Marka působil Martin Zigler) zúčastnila 21 sportovních podniků. 8 v rámci MČR v rally, 7 v RSS (Pohár 2+). V tomto výčtu jsou zahrnuty i starty na 3 volných podniků (Pražský rallysprint) a 4 závodech Rentor Rally Cupu na kopřivnickém polygonu.



Nováčci Jakub Vlček a Josef Navrátil měli před vstupem do rally jasný cíl - nasbírat během sezóny co nejvíce závodních kilometrů a zkušeností. Oba jezdci začali sezónu ve vozech Renault Clio III Sport a ani jeden u těchto vozů nevydržel po celou sezónu.


Jakub Vlček s Martinem Ziglerem od Rally Morava přesedlali na vůz Renault Clio Rally5, poslední dva volné závody si odzkoušeli Renault Clio Rally4. Prioritou Jakuba s Martinem seriál Pirelli Rallysprint Série, ale v průběhu roku naskočili i do MČR v rally, kde odjeli dva prestižní podniky Barum Czech Rally a Rally Pačejov (v Pačesově Martina Ziglera zastoupil David Matyáš). Dle plánu nastoupili do všech rallysprintů, tři z nich nedokončili kvůli selhání techniky.


V sezóně 2022 Jakub Vlček s Martinem Ziglerem nastoupili do 17 závodů. 7 v RSS (na Rally Vyškov s Jakubem Vlčkem startoval Lukáš Sedláček), 2 v MČR v rally. Během roku se 6x prezentovali na Rentor Rally Cupu v Kopřivnici, jednou odstartovali v podniku Českomoravského Poháru Rally a sezónu zakončili volným podnikem Mikuláš rally ve Slušovicích.


Josef Navrátil vydržel za volantem Renaultu Clio III Sport o něco déle a po vydařené první sezóně v jednodenních závodech (pomineme-li debut na Rallysprintu Kopná, který nedokončil kvůli havárii) si při posledních dvou volných závodech vyzkoušel novější vůz Renault Clio Rally5 (Pražský rallysprint a Mikulášská rally). Na sedačce spolujezdce zhruba v polovině sezóny vyměnil Michala Cibulku Zdeněk Omelka a postupné sžívání se brzy promítlo do solidních výsledků. Každým kilometrem byly patrné nově získané zkušenosti. Do MČR v rally Pepa v letošní sezóně nezasáhl.


Josef Navrátil v roce 2022 odjel 5 podniků Rallysprint Série (neúčastnil se Rally Vyškov a Rally Morava), 8 závodů Rentor Rally Cupu na kopřivnickém polygonu a 2 volné podniky.


V souhrnu se minimálně jedno z našich závodních vozů zúčastnilo každého závodu kalendáře MČR v rally a rallysprintové RSS. Stejně tak se Rentor motorsport prezentoval na všech závodech Rentor Rally Cupu v Kopřivnici, volných podnicích a zmíněném závodě ČMPR. Naš tým tak v sezóně 2022 zaznamenal se třemi posádkami 53 startů v rally závodech.



Kromě rally scény však Rentor motorsport působil také na poli motokrosu. A to neméně aktivně. V letošním roce naše barvy reprezentoval tradičně Denis Poláš ze Slovenska a němu se přidal talentovaný David Kadleček, syn známého českého motokrosaře Michala Kadlečka.


Prioritou byly starty v Mezinárodním Mistrovství České republiky, kde Denis startoval ve všech závodech. Kromě dvou rozjížděk se mu vždy podařilo bodovat a po sezóně z toho bylo celkové 7. místo v kategorii MX2.

David ve třídě 85 ccm dosáhl ještě o stupínek výše, přičemž jeden závod v Petrovicích u Karviné vynechal.


Kromě MMČR Denis Poláš vyjel „na zkušenou“ na dva závody mistrovství světa. Absolvoval závody v Itálii, kde se mu sice nepodařilo bodovat, ale přivezl si kopec zkušeností, které jistě u nás i ve světě zúročí v příští sezóně.


Kromě aktivit na té nejvyšší úrovni nezůstáváme pozadu ani v amatérských kategoriích. V sezóně 2022 za nás nastoupila řada amatérských jezdců, např. Marcel Harasim, Josef Obadal, Dušan Palzer a také opět Josef Navrátil, který si kromě rally vystřihl i několik závodů v motokrosu.


Celkově se tak naši motokrosoví jezdci účastnili seriálů mistrovství světa, MMČR, Meteorit cupu, Chalupa cupu, Top Amatér cupu, Přeboru Moravy a dalších menších závodů. V souhrnu to čítalo více než 40 sportovních podniků.


Vidět jsme byli nejen na erzetách a motokrosových tratích, ale i kolem nich. Rentor Rally Cup, Rentor - Partr Rally Vsetín, Kůta servis MMČR v motoktosu nebo Rentor Rallysprint Kopná jsou jen některé ze závodů, kterých jsme podpořili formou partnerství a prezentace nás a našich partnerů.


Rok 2022 tak považujeme jednoznačně za úspěšný a vděčíme za něj našim partnerům, kterých jsme během sezóny prezentovali přes čtyři desítky. Tolik společností se rozhodlo spojit své jméno s naším týmem a svěřilo nám do rukou prezentaci jejich brandu, za což jim děkujeme a těšíme se na další spolupráci.


Závěrem nezbývá než poděkovat i všem, kteří se podíleli na chodu naší organizace. Napočítali bychom minimálně 50 párů šikovných rukou a chytrých hlav od mechaniků, přes fotografy, grafiky, marketéry, manažery až po samotné jezdce.


A to největší díky patří našim fanouškům, kterých přibývá raketovým tempem a jsou s námi na každém kroku.



Děkujeme a těšíme se na sezónu 2023!

Comentários


bottom of page